Forum www.steamlondon.fora.pl Strona Główna www.steamlondon.fora.pl
SteamLondon
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Magia i Praktyki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.steamlondon.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
David Frost




Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Londyn

PostWysłany: Pią 12:25, 02 Paź 2009    Temat postu: Magia i Praktyki

Wewnętrzny raport Dziekana Wydziału Praktyk do Izby Lordów w sprawie istniejących Praktyk magicznych.


Szanowni Gentelmeni,

mając na uwadze potrzebę rozjaśnienia wątpliwości pojawiających się wokół Praktyk miałem zaszczyt sporządzić dla państwa następujący raport. Moim zamierzeniem jest jasne i klarowne przedstawienie Państwu naszej Sztuki, znanej powszechnie jako Magia.

Praktyki to efemeryczna dziedzina nauki, z jednej strony wymykająca się jakimkolwiek metodom naukowym, z drugiej - dająca się usystematyzować i rządzić regułami rytuałów. Rozpięta między dwoma dziedzinami, tradycyjnie interpretowanymi jako Ziemia i Zaświaty, jest materią żywą i zmienną. Jej natura jest różnorodna - zarówno zbliżona do charakteru materialnego świata jak i całkowicie od niego odmienna. Przyczyny "działania" Magii także bywają różne - wydaje się ona zarówno mieć korzenie w naukach quasi-ścisłych, wierzeniach jak i ludzkich charakterach. Magia nie poddaje się aksjomatyzacji równocześnie dowodząc, że mimo wielu dwuznaczności, istnieje tylko jedna, chociaż tak różnorodne są jej Praktyki. Wszystkie one są umieszczane na w grafie zbliżonym do Drzewa Życia - Systema Sephiroticum, tworząc jedność z wielu. Magia podlega jednak prawom rozumu i woli, chociaż odmiennymi od stosowanych w naukach ścisłych. Zrozumienie tych praw i nauka stosujących je rytuałów stanowi fundament nauczania Praktyk w Królewskiej Akademii Nauk.

<center></center>

Współczesne studia nad Praktykami pozwoliły je podzielić na cztery Szkoły. Mamy zatem:

- Magię Nowej Ery - to nowo powstały nurt czerpiący z kabały, wierzeń pogańskich i magii egipskiej na równi z okultystycznym dziedzictwem zachodu. Jej rewolucyjność kryje się w założeniu, że Magia jest aktem Woli i tylko Woli jest podległa. Czyli nie istnieją inne prawa oprócz tych które samodzielnie Adept Praktyk sobie narzuci. Ta wywrotowa koncepcja okazała się działać zaskakująco dobrze. Obecnie jest ona postrzegana jako równie genialna co niebezpieczna. Paradoksalnie jednak jest również jedną z najbardziej sformalizowanych.

- Spirytualizm - to przerażająca i fascynująca zarówno Sztuka komunikacji ze zmarłymi, odnajdywania dawno zapomnianej wiedzy, ale również widzenia przeszłości i przyszłości. Obecnie została sprowadzona w dużej mierze do rozrywki towarzyskiej a jej rytuały nie korzystają z prawdziwej Magii ale są jedynie kuglarskimi sztuczkami. Nic w tym dziwnego skoro tyle jej Adeptów popadło w otchłań szaleństwa.

- Alchemię - pradawna sztuka, która na progu XX wieku zdobyła nowe oblicze. Okazało się, że metody jakimi ona dysponuje wykraczają poza obecnie znaną chemię pozwalając przekształcać ołów w złoto, wodę w wino a także ważyć mikstury o niebywałych właściwościach. To najbardziej ścisła dziedzina magii, której Adeptów cechuje cierpliwość, wytrwałość i samodyscyplina. Zrozumienie praw rządzących materią to wyzwanie dla wielkich umysłów.

- Magię Ludową - ta początkowo pogardzana Sztuka jest obecnie wykładana w Akademii na równi z pozostałymi. Bazująca głównie na ludowych wierzeniach szybko została obdarta z tego kontekstu i obecnie to użyteczne Praktyki zaklinania, rzucania uroków, przywoływania i odpędzania oparte na zasadzie tezy (na podobne działamy podobnie) i antytezy (na element działamy jego przeciwieństwem).

Szkoły Magii podzielono następnie na Praktyki. To od nich wzięła nazwę nasza Sztuka. Praktyka to metoda magiczna podległa pewnej jednoznacznej idei. Mogę się pokusić o sformułowanie, że Praktyka to "atom" Magii. Ze względu na charakter Praktyk podzieliliśmy je na:

- Praktyki Jawne - to Praktyki powszechnie znane i akceptowane będące w zakresie programu nauczania na Akademii. Wiedza o nich jest powszechnie dostępna, dotyczą ich obszerne opracowania. Obecnie są traktowane jako kolejny dział współczesnej nauki. To ta Magia o której Panowie wiedzą, to co popularnie się z Magią kojarzy, wszystko jest Praktykami Jawnymi.

- Praktyki Ukryte - których świadomi tylko niektórzy Adepci Praktyk. W tym dokumencie znajdziecie ich pobieżny opis, taki na jaki pozwala mi moja wiedza. Praktyki Ukryte to Sztuki ukryte przed oczami niewtajemniczonych. Nie są formalnie zakazane, głównie ze względu na to że ich natura jest praktycznie nieznana. Nie zrozumcie mnie źle, Panowie. Mroczny charakter niektórych Ukrytych Praktyk nie wyczerpuje ich różnorodności. Pradawne artefakty czy metody nieznane Akademii, a pochodzące z odległych zakątków świata, to także Praktyki Ukryte.

- Praktyki Zakazane - to Praktyki za których stosowanie i znajomość grozi szubienica. Praktyki Zakazane poprzez stulecia obrosły przerażającymi legendami, co gorsze - w większości mającymi w sobie ziarno prawdy. Opiszę je Panom w zarysie, aby oszczędzić drastycznych szczegółów.

Dysponując już tą wiedzą możemy teraz przejść do konsensusu - czym są Praktyki. Wspominałem już o polimorficzności Magii przy zachowaniu równocześnie jej spójności jako jednego bytu. Mamy zatem cztery szkoły, z których każda dzieli się na dwie Praktyki - łącznie jest ich zatem osiem. Praktyki te jednak nie są od siebie całkiem niezależne ale podlegają pewnym interferencjom. Niektóre Praktyki łączy na tyle szczególna więź z innymi, że zgłębienie tajemnic tych połączeń nieraz pozwala na stosowanie rytuałów o niezwykłej potędze. To jednak wiedza bardzo indywidualna, element osobistych studiów każdego Adepta. Praktyki zwyczajowo rozrysowujemy na Drzewie Życia, którego Sephiroty symbolizują Praktyki a połączenia między nimi - interferencje. Wspominałem także o rozpięciu między Ziemią a Zaświatami. Korona drzewa jest utożsamiana z naszym doczesnym, materialnym światem, a jego korzeń - z metafizyczną krainą tajemnic, snów, niedopowiedzeń i duchów.

Przejdźmy do opisu Praktyk:

- Magia Nowej Ery:

Magia Woli (Praktyka Jawna) – ta głęboko filozoficzna koncepcja zakłada że nie ma ograniczeń w doświadczeniu magicznym a ono samo jest doznaniem absolutnym i pełnym. Magia jest tutaj aktem Woli kierunkowanym przez Rozum. To wszystko zostało umieszczone w mistycyzmie zbliżonym do praktyk staroegipskich i kabalistycznych. Zakres zainteresowań tej Praktyki to samodoskonalenie (przez medytację czy studia nad Drzewem Życia) i interakcje z wyższymi bytami, zarówno bóstwami (egipskimi – Ra, Nuit), aniołami jak i demonami. W kwestii praktycznej – okazuje się że umiejętnie poprowadzone rytuały pozwalają korzystać z części mocy wzywanych istot czy doprowadzają maga do wyższego stanu świadomości, gdzie możliwe stają się telepatia, widzenia czy telekineza.

Magia Krwi (Praktyka Ukryta) – istnienie tej praktyki to dowód na to, że stowarzyszenia pokroju Gentelmenów w Cylindrach nie odkryły wszystkich kart. Ta Praktyka to mroczna sztuka czerpiąca moc z życiodajnej siły krwi. Nadaje ona rytualny wydźwięk składaniu ofiar, krwi księżycowej i dziewiczej oraz samo okaleczaniu. Znane mi rytuały to korzystanie z krwi księżycowej do podróżowania, wykorzystanie krwi ofiary do przejmowania czy manipulacji nimi, ekstraktowanie z niej potężnej pierwotnej mocy życia, zwyczajowo przekuwanej w ogień oraz zawieranie braterstwa krwi – czyli niejako permanentne splatanie ze sobą przeznaczenia uczestników. Tajemnice tej Praktyki są starannie pilnowane przez Wewnętrzne Kręgi bractw okultystycznych, dostęp do niej umożliwia tylko wysoki status we wspomnianych.

- Spirytualizm:

Spirytualizm (Praktyka Jawna) – to Praktyka ciesząca się ostatnio bezprecedensową w historii Magii popularnością. Seanse spirytystyczne przyciągają obecnie całą śmietankę towarzyską Londynu, spragnioną nowych wrażeń. Adepci tej Praktyki są zwyczajowo nazywani Medium. Potrafią oni przywoływać upiory, czyli ludzkie dusze przykute do ziemskiego padołu, i nawiązywać z nimi kontakt oraz czytać emocje czy wspomnienia związane z przedmiotami. Potężni Adepci są w stanie, w czasie transu, wydzielać ektoplazmę – materię o nieznanym składzie chemicznym, z której składają się nieziemskie byty. Ale Spirytualizm to także chiromancja (wróżenie z dłoni) i frenologia (nauka określania charakteru na podstawie rysów twarzy, budowy głowy).

Zapomniane Dziedzictwa (Praktyka Ukryta) – Niektóre Media przekroczyły ograniczenia tradycyjnego Spirytualizmu. Ich Praktyka odrzuciła konieczność posiadania „śladu” bytu – wspomnienia, przedmiotu czy obecności jego duszy, w rytuale. Ich rozproszone spojrzenie dociera do dziedzictwa wymarłych ludów, nigdy nie spisanych historii i metod magicznych całkowicie nieznanych zachodniemu światu. Natura starożytnych artefaktów czy rytuały Magii Nordyckiej, Hinduskiej lub Indiańskiej są dla Adeptów tej Praktyki otwarta księgą. Inna sprawa, że większość z nich wcześniej czy później zostaje rezydentami Asylum zabierając swój sekret do grobu.

- Alchemia:

Transmutacja Martwego (Praktyka Jawna) – to Nauka o prawach rządzących materią nieożywioną. Wydawało się, że jest skazana na zapomnienie po narodzinach chemii, zamiast tego jednak okazało się, że rządzące nią schematy i wywoływane w ten sposób efekty nie dają się wytłumaczyć na gruncie współczesnej nauki. Traktowana jest zatem obecnie jako jedna z Praktyk. Transmutacja Martwego obejmuje przekształcanie jednego typu materii w inny (ołowiu w złoto), ważenie mikstur magicznych i tworzenie przedmiotów o niecodziennych możliwościach (latające dywany). Potężni Adepci tej Praktyki potrafią również manipulować siłami żywiołów. Należy jednak pamiętać o charakterze Alchemii – ścisłym i wymagającym skomplikowanych i długotrwałych procedur.

Transmutacja Żywego (Praktyka Zakazana) – to wynaturzona Praktyka która za swój obiekt przyjęła materię ożywioną. Tkanka jest tutaj materiałem plastycznym, który można kształtować za pomocą rytuałów. Adepci tej Praktyki potrafią przekształcać swoje i obce ciała – dorabiać skrzydła, czy dodatkowe kończyny i oczy, zmieniać skórę aby dostosowywała barwę do otoczenia. Jedynym ograniczeniem wydaje się moralność Adepta. Z drugiej strony – Transmutacja Żywego pozwala na leczenie wielu śmiertelnych ran. Jednak nieliczne plusy nie przeważyły i ostatecznie zakazano stosowanie jej w jakiejkolwiek postaci.

- Magia Ludowa:

Czarostwo (Praktyka Jawna) – to najstarsza z istniejących Praktyk, niegdyś zacięcie tępiona. Obejmuje szeroki wachlarz rytuałów mających swoje źródła w zabobonach i wierzeniach ludowych. Czarostwo zakłada istnieje głębokich, metafizycznych, związków pomiędzy różnymi zjawiskami i obiektami. Jego rytuały opierają się na zasadzie sympatii (koneksji pomiędzy elementami o podobnych cechach), tezy (aby doprowadzić do pożądanego efektu należy zadziałać nim samym, w mniejszej skali lub metaforycznie), antytezy (na obiekt działamy jego przeciwieństwem). Obiektami Czarostwa są: pogoda, uroki, klątwy, zaklinania, ale także magia lecznicza i wróżby.

Nekromancja i Demonologia (Praktyka Zakazana) – Zapewne słyszeli Panowie wiele plotek dotyczących tej Magii. Niestety istnieje ona, tak jak wciąż żyją jej Adepci. Królewska Akademia Nauk dokłada jednak wszelkich starań aby raz na zawsze zakończyć te bluźniercze praktyki... Czego rzecz dotyczy? Nekromancja to wiedza dotycząca ożywiania nieumarłych, kształtowania tak sztucznie ożywionej tkanki oraz nawiązywania kontaktu ze zmarłymi. O ile Medium przyzywa ducha uwięzionego na Ziemi, to Nekromanci są w stanie ściągnąć duszę już spoczywającą w Zaświatach i co gorsza – uwięzić i użyć jako jako materiału do swoich rytuałów. Demonologia dotyczy natomiast praktyk paktowania z demonami. Pakt to kontakt pomiędzy Adeptem a Demonem, gdzie określają oni zakres wzajemnych zobowiązań. Demon zazwyczaj zapewnia dostęp do własnych umiejętności i wiedzy w zamian żądając przysług i zazwyczaj duszy sygnatariusza. Demonologia to jednak także przywoływanie mniejszych demonów, więzienie ich i manipulowanie nimi. Rytuały demonologiczne przybierają nieraz potworną postać – jak stosunki seksualne z demonami.

Poza wymienionymi istnieją dwie „metody” które nie poddają się powyższej klasyfikacji i nie są traktowane jako Praktyki. W koronie Drzewa znajdują się Sztuczki – to właściwie nie jest Magia, została tam jednak umieszczona, bo stanowi najbardziej „ziemską”, trywialną, formę „czarów”. Sztuczki to te wszystkie popisy iluzjonistyczne, oszustwa karciane bazujące na wybiórczości naszej percepcji. Jadnak niektóre z nich wydają się na tyle subtelne że ciężko nie dostrzegać w nich iskry Magii. Na drugim biegunie Drzewa – w korzeniu – znajdziemy Dziką Magię. To pierwotna siła obecna w każdym istniejącym elemencie naszego i tego nieznanego świata. Przepełnia ona całą Magię, właściwie to jest Nią w najczystszej formie. Tak czystej, że nieosiągalnej dla nas. Wydaje się, że musielibyśmy całkowicie zmienić przyjęte założenia aby być w stanie ją zrozumieć, a tym bardziej stosować. Dysponujemy jednak potwierdzonymi informacjami o ludziach przepełnionych dziką magią. Nie wyobrażam sobie w jakim stanie jest ich umysł i czym są skoro wykroczyli poza ograniczenia naszego ducha.

Mam nadzieję, że w ten sposób stała się dla Panów jasna natura Praktyk jak i chaotyczna choć zarazem komplementarna i spójna formuła samej Magii. Powyższy dokument jest oznaczony najwyższymi klauzulami tajności ze względu na opis Praktyk Ukrytych i Zakazanych i jako taki jest przeznaczony wyłącznie dla Panów oczu.

Uniżony sługa,
Sir Gilbert Keith Cheston.

(Tekst autorstwa Niki - Redakcja dziękuje za pomoc w tworzeniu świata :) )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
David Frost




Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Londyn

PostWysłany: Pią 12:25, 02 Paź 2009    Temat postu:

Praktyki w akcji!

Opisane wcześniej obszernie „zaplecze ideologiczne” magii w „Steam London” w praktyce jest realizowane za pomocą rytuałów.

Nie stopniowaliśmy poziomu rytuałów na potężniejsze czy słabsze – po wybraniu praktyki postać otrzymuje dostęp do każdego rytuału jaki można w jej ramach zrealizować. Czyli np. decydując się na magię krwi możemy wykupić zarówno rytuał pozwalający na ropoznanie kogoś po krwi, jak i kontrolę nad czymiś ciałem z pomocą tejże. Silne rytuały mają jednak swoją cenę jaką musi ponieść Adept Praktyk aby doprowadzić je do skutku. Im silniejszy efekt tym większa musi być ofiara.

Rytuały oprócz swojej ceny różnią się także sposobem rzucania. Każda Praktyka stosuje inne metody. Zaklęcie Magii Ludowej może wymagać od Gentlemana narysowania runy i wypowiedzenia słów mocy na równi ze spluwaniem za siebie na rozdrożu. Medium może potrzebować przedmiotu, który należał za życia do przywoływanego ducha i woskowej tabliczki do rozmowy z nim. Metody Praktyk zostały dokładniej opisane w „Wewnętrznym raporcie...” powyżej. Niedługo podamy też dłuższą listę w pełni rozpisanych przykładowych rytuałów (czyli jaka praktyka, efekt, wymagania związane z wykonywaniem rytuału oraz ewentualne ofiary). Przykładowych, bo możecie zgłaszać własne pomysły. Wszystkie wymagają jednak akceptacji Redakcji. Niżej znajdziecie jednak krótką listę naszych inspiracji, wierzę, że pomoże ona wyrobić sobie intuicję dotyczącą tego jak wyobrażamy sobie magię w „Steam London”.

Punkty, czyli wszystko pięknie ale gdzie mój fireball

Aby postać miała możliwość korzystania z magii należy w procesie kreacji bohatera wydać 2PB na „Gentlemana w Cylindrze” - nie musi to koniecznie oznaczać,przynależności do szacownego grona, lecz czas poświęcony na naukę okultyzmu. Za to otrzymujecie 4 punkty do rozdysponowania na Praktyki. Dodatkowo, za Punkty Zdolności można kupować kolejne rytuały w ramach posiadanych Praktyk.

Dzika magia nie jest dostępna przy kreacji Bohatera.

Poza tym nie ma żadnych ograniczeń związanych z wydawaniem punktów. Każdy punkt wydany w Praktyce daje dostęp do 1 z jej rytuałów. Pomiędzy Sefirotami zaznaczyliśmy połączenia oznaczające interferencje. Wybranie dwóch Praktyk połączonych ze sobą gałęzią na drzewie daje dostęp do 1 rytuału łączącego w sobie te 2 różne idee. Jest to rytuał indywidualny dla każdej postaci, wynik jej prywatnych poszukiwań. Daje on dostęp do możliwości nieosiągalnych dwoma łączącymi się Praktykami, zazwyczaj jest też potężniejszy (na początku można mieć maksymalnie dwa rytuały z interferencji).
Dodatkowe rytułały można wykupywać za punkty zdolności.

Wydajemy 2PB na Praktyki, mamy 4 punkty do rozdysponowania.

Styl

Podobnie jak w całym „Steam London” także magia musi mieć styl oraz ręce i nogi. Posiadanie każdej Praktyki musi być uzasadnione, w szczególności Praktyk Zakazanych i Ukrytych. Paraktyki Ukryte powinny być podparte przynależnością do organizacji magicznej pokroju Gentlemnów w Cylindrze, znajomość Zakanych Praktyk należy najpierw skonsultować z Redakcją. A, i pamiętajcie, że stosowanie Zakazanych Praktyk jest ciężkim przestępstwem i zasadniczo ląduje się za to na szafocie.

Wasze rytuały będą funkcjonowały w konkretny sposób, ale odnajdźcie w nich swój styl. Jesteśmy otwarci na wszelkie wasze sugestie i pomysły co do ich efektu wizualnego, czy sposobu przeprowadzania. Inaczej będzie wyglądała Magia Ludowa w wykonaniu wiejskiego znachora, inaczej u wysoko urodzonego Gentlemana w Cylindrze. Zadbajcie też o to aby wasze rytuały nie były liczoną pod najlepsze wyniki listą, ale wyrażały charakter postaci. Zakładamy magię rytualną, ale chcielibyśmy abyście swoje Praktyki jak najbardziej zindywidualizowali, aby każdy z Bohater był unikalny i interesujący.



Magia w praktyce

W większości wypadków, rzucanie zaklęć to proces długotrwały, większość z nich prawdpodobnie będzie rzucana przed osłoną (w niektórych wypadkach potężnych zaklęć tworzących coś moze to zająć całe tygodnie, tak więc akcje międzydramowe). Wiele z tych zaklęć będzie wymagał skomplikowanych praktyk, czy wzorów trwających pewien czas dramy, bądź zaangażowania kilku osób. Same roty i sposób ich bedzie dorzucany na forum praktykami, jednak już teraz tekst ten pownien wam dać jako takie wyobrażenie o ich wyglądzie i dać możliwośc kreacji własnych. Sama rota będzie dawać ogólne możliwości ale od stopnia ich wykorzystania będzie zależeć czas rzucania czy wielkość poświęcenia, czyli im mocniej wykorzystasz daną rotę tym bardziej trudne to będzie, oczywiście niektóre roty będą wychodzić poza ten schemat. Pierwsze roty pojawią się w poniedziałek rano i prawdpodbnie wieczorem zostaną wrzucone ostanie z nich.


Inspiracje

Magia „Steam London” powstawała głównie na bazie realnego doświadczenia magicznego Europy zachodniej. Staraliśmy się uchwalić ducha epoki równocześnie dając graczom dużo możliwości. Niżej dość spontaniczna lista źródeł które stanowiły inspiracje.

Magia Woli – wszystko co napisał A.Crowley, New Age, mistycyzm kabalistyczny;
Magia Krwi – „Sandman” Neila Gaimana, wszystko wyczytane o mocy krwi w legendach ludowych, satanizm;
Spirytualizm – spirytualizm przełomu wieków, „Poza kryształową kulą” Anthony'ego Aveni;
Zaginione Dziedzictwa – Indiana Jones, opracowania dotyczące magii ludowej spoza Europy zachodniej;
Transmutacja Martwego - „Złota Gałąź”, historia chemii, opracowania dotyczące alchemii;
Transmutacja Żywego –„Full Metal Alchemist” , arkanum Życia z Maga;
Czarostwo – wszelka Hedge Magic, podania ludowe, książki i baśnie dla dzieci;
Demonologia i Nekromancja – Biblia, pierwsza edycja Warhammera.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.steamlondon.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Gry Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin