www.steamlondon.fora.pl
SteamLondon
» FAQ
» Szukaj
» Użytkownicy
» Grupy
» Galerie
» Rejestracja
» Profil
» Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
» Zaloguj
Forum www.steamlondon.fora.pl Strona Główna
->
Mechanika Gry
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
NIE
Wyłącz BBCode w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Steam London
----------------
Wieści!
Na początek!
The Steam London Herald
Mechanika Gry
Otwarte Forum Ogólne
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
David Frost
Wysłany: Pią 12:21, 02 Paź 2009
Temat postu:
Cytat:
Ja mam takie pytanie: czy mamy po prostu zignorować dziedziny psychologii, socjologii, sztuki
i geografii, czy możliwe są jakieś wynalazki w tych obszarach?? Jeśli tak, to jakie?
EDIT: Acha, no i matematyki. :D
Odpowiedź:
Ależ oczywiście, że są możliwe wynalazki w tych obszarach.
Przykład: geografia to też astronomia która jest mało eksploatowana i dopiero zaczyna być... to też występowanie wiatrów i burz etc. itp. Można tu wynaleźć całkiem sporo tak pojedynczo jak i w połączeniu z innymi dziedzinami (np. wysoko-atmosferyczne sterowce).
Analogicznie możesz próbować wynaleźć coś w dziedzinie psychologii np. patrz towarzystwo rozumu - możesz badać powiedzmy jogińskie techniki medytacji, albo opracowywać jakieś teorie podobne współczesnym nam (ty sie na tym lepiej znasz :P), możesz też zastosować psychologie w połączeniu z czymś innym np. stworzyć leki na depresje :P (biologia+psychologia, lub chemia+psychologia). To tylko drobne pomysły, można być dużo bardziej kreatywnym, mamy wiek nauki i wszystko jest możliwe.
Idąc dalej socjologią nazwałam zbiorczo wszystkie nauki o społeczeństwach i ich kulturach. Wkładam w to też antropologię, etnologię, archeologię (tak, jakoś nie chciałam rozdrabniać się na historię etc, bo tutaj już faktycznie inżynierowie mogliby nie być zainteresowani). Tutaj też można sporo odkryć. Zapomniana wiedza jakichś kultur, albo różniste teorie o społeczeństwach. Możesz łączyć też zapomnianą lub obcą wiedzę z naszą.
Teraz sztuka - cóż tutaj aż do postmodernizmu można wynaleźć całkiem sporo :P... Możesz być rewolucyjnym artystą w każdej dziedzinie sztuki, możesz też łączyć zasady sztuki, estetykę etc i tworzyć wynalazki które nie tylko są użyteczne, ale też ładne.
Matematyka - no oczywiście, że możesz prowadzić badania w matematyce. Możesz opracowywać nowe teorie (wystarczy zajrzeć na wiki i zobaczyć co też opracowano po wieku pary), możesz też wspierać matematyką prawie każdą dziedzinę ludzkiej wiedzy i techniki : potrafię sobie wyobrazić chyba każde dowolne połączenie matematyka + (i tutaj cokolwiek z drzewka) i co to daje. Lepsze silniki, lepsze leki, lepsze badanie dalekich przestrzeni ;).
David Frost
Wysłany: Pią 12:19, 02 Paź 2009
Temat postu: Technologia w prostych słowach
[center]
[/center]
Rysunek ma następującą interpretację:
Całość ludzkiej wiedzy można podzielić na dwie dziedziny: wiedzę praktyczną (symbolizowaną przez koła zębate paliw – jako, że paliwo jest najistotniejszą częścią mechanizmu) nazywaną domenami i wiedzę teoretyczną (symbolizowaną przez taśmę która kręci się na owych kołach, spaja je i usprawnia ruch) nazwaną sferami. Gdy tworzymy jakiś patent obie dziedziny mają na niego następujący wpływ: teoria mówi „dlaczego? po co? korzystając z jakich praw i wiedzy?” , a praktyka „jak?”.
Zwykle do powstania patentu, zwanego inaczej wynalazkiem, używana jest teoria i praktyka, choć nie zawsze. Mogą istnieć wynalazki istniejące tylko i wyłącznie w dziedzinie teorii – np. nowe prawa matematyczne. Wynalazki istniejące tylko w obrębie praktyki są niezmiernie rzadkie, choć pojawiają się czasem – ostatnio takim odkryciem poszczyciła się pani Alma Holosz, badając nowe właściwości błyskawic, a świat od wielu lat czeka na eter.
W obu dziedzinach wyróżniamy trzy poziomy wiedzy badacza: inżynier, magister, doktor. Czasem wyróżnia się czwarty stopień: profesor.
Inżynier
to osoba, która potrafi sprawnie tworzyć urządzenia z gotowych patentów. Nie wynalazła jeszcze sama własnego, ale całkiem dobrze idzie jej z rozwiązaniami, które już ktoś opracował. Może to być zarówno zielarz, który dobrze przyrządza wywary według przepisu (medycyna: dane schorzenie + biologia: zielarstwo), lub zegarmistrz, produkujący według projektu kieszonkowe zegarki (domena ciepła: ciepliki + fizyka: mechanika precyzyjna).
Mechanicznie: do tworzenia przedmiotu możemy wykorzystać wszystkie działy sfery i domeny z których mamy jakąś wiedzę – poziom inżyniera.
Magister
to osoba, która potrafi tworzyć urządzenia z gotowych patentów, a oprócz tego wprowadzać owych patentów ulepszenia (mechanicznie: dotyczą one jednej domeny lub sfery użytej w projekcie). Przykładowo nasz zielarz mógłby dodać do przepisu jakieś składniki (pozmieniać w sferze: biologia: zielarstwo), lub nawet minerały (dodać: chemię: nieorganiczna), a zegarmistrz wymienić niektóre koła zębate na inne (pozmieniać w sferze: fizyka: mechanika precyzyjna), lub dołożyć niewielki akumulator błyskawicowy dla precyzyjnego pomiaru czasu (dodać: domena błyskawic: napędy błyskawicowe).
Mechanicznie: do modyfikacji przedmiotu możemy wykorzystać dział sfery lub domeny, z którego mamy wiedzę poziomu magistra.
Doktor
to osoba, która potrafi tworzyć własne patenty (np. zielarz tworzący własny przepis z niczego, lub zegarmistrz, który sporządza od podstaw projekt unikalnego zegarka). Może wykorzystać do tego wszystkie działy sfery lub domeny, na których się zna na poziomie doktorskim.
Profesor
, wyróżniany czasem, to osoba, która jest mistrzem nad mistrzami jakiejś dziedziny wiedzy. Zna większość działów lub nawet wszystkie z niej. Potrafi odkryć w danej dziedzinie rzeczy ukryte dotąd przed innymi. Czasem nawet – całe działy jakiejś dziedziny (np. nowy dział fizyki) lub w skrajnych przypadkach – nową sferę lub domenę.
Każda domena i sfera dzieli się wewnętrznie na subdomeny i subsfery. Czyli mówiąc po ludzku np. Matematyka ma swoje działy: algebra, analiza, rachunek prawdopodobieństwa, a Fizyka: mechanikę precyzyjną, mechanikę płynów, optykę… etc. Nie będziemy tu wymieniać wszystkich działów nauk, bo mijałoby to się z celem. Jeżeli chcesz by twoja postać znała się na danym dziale – po prostu zapytaj – czy taki dział może być, czy był wtedy znany etc.
Paliwa także się dzielą. Następująco:
Domena Ciepła:
Paliwo parowe używane do większych silników i mechanizmów wykorzystujących kocioł parowy.
Ciepliki, pozyskiwane z cząsteczek ciepła. Wykorzystywane w małych urządzeniach, ponieważ są mniej wydajne, ale przez to, że są mniejsze, wymagają mniej miejsca.
Domena Wiatru:
Wiatry „niskie” (słabe) – chłodzenie mechanizmów, w celu zwiększenia ich wydajności.
Wiatry „wysokie” (szybkie, silne) – wykorzystywane do napędzania części hydraulicznych, przyśpieszania działania urządzeń.
Domena Błyskawic:
Błyskawica – wykorzystywana w napędach błyskawicowych – wyjątkowo wydajnych, o wielkiej mocy, jednak szybko rozładowujących się.
Piorun – bronie, wywoływanie pół elektromagnetycznych, tarcze.
Piorun kulisty – odkryty niedawno przez Almę Holosz. Niewiele wiadomo o tym piorunie, badane są możliwe zastosowania, oraz sposoby łapania i przechowywania.
Teraz mechanicznie jak to wygląda.
Wydaliśmy 2 PB na technologa, mamy 4 punkty do rozdysponowania pomiędzy kolejne dziedziny.
Włożenie jednego punktu w jakąś dziedzinę daje nam jeden dział tej dziedziny np. Fizyka: optyka. Oprócz tego daje nam kolejno stopnie: 1 punkt włożony – inżynier, 2 – magister, 3 – doktor. Tak więc wkładając np. 3 punkty w Fizykę mamy optykę, mechanikę precyzyjną, mechanikę płynów i jesteśmy doktorem w tych 3 dziedzinach.
UWAGA UWAGA: wydanie najlepszy z najlepszych, czyli 1 PB na daną dziedzinę daje nam stopień profesora – należy wtedy zgłosić się do MG, w celu ustalenia naszych bonusów.
Dalej: jak stworzyć wynalazek/zrobić przedmiot/zmienić przedmiot? Ano prosto. Jeżeli ktoś zna system z maga to jest to podobne do magii improwizowanej. Czyli: patrzymy, jaką mamy wiedzę i zastanawiamy się, co w tych dziedzinach można uczynić. Potem konsultujemy to z MGiem. Przykłady macie na górze (zielarz, zegarmistrz). Mogę ewentualnie sypnąć większą liczbą przykładów, jeżeli będzie trzeba.
Oczywiście – można pytać się MG jakie wynalazki jakiej wiedzy potrzebują.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
subMildev
free theme by
spleen
&
Programosy
Regulamin