David Frost |
Wysłany: Pią 12:23, 02 Paź 2009 Temat postu: |
|
Pytanie:
Cytat: | Czyli wykupienie 3 specjalizacji daje nam w sumie 5 ciagniec? Czy moze dodatkowe, trzecie dociagi ze specjalizacji obowiazuja tylko wtedy, gdy uzywamy tej konkretnej specjalizacji? Wiem, ze raczej drugi wariant jest oczywisty, ale nie zostalo to opisane w powyzszym poscie.
Poza tym pytanko bardziej techniczne - czy nie sadzicie, ze ciagniecie po kazdego z graczy po 3 (a moze nawet 4) kart przy kazdym tescie moze spowodowac, ze beda one zabieraly przesadnie duzo czasu gry? |
Odpowiedź
Cytat: | Czyli wykupienie 3 specjalizacji daje nam w sumie 5 ciagniec? Czy możne dodatkowe, trzecie dociagi ze specjalizacji obowiązują tylko wtedy, gdy uzywamy tej konkretnej specjalizacji? Wiem, ze raczej drugi wariant jest oczywisty, ale nie zostalo to opisane w powyzszym poscie. |
Wykupiona specjalizacja daje nam jedną dodatkową kartę do testowania tej specjalizacji (czyli dwie: jedna karta za zdolność, druga, za specjalizację). Za testy w ramach zdolności, w której nie mamy specjalizacji jest tylko jedna karta.
Natomiast pytałeś pewnie o Zdolności Specjalne - tutaj jest nieco inaczej.
Wykupienie jednej ZS daje nam kolejną kartę do testów, ale: do wszystkich testów związanych ze specjalizacją, z której pochodzi. Wykupienie następnej ZS nie daje już dodatkowej karty, czyli możemy osiągnąć max 3 (w przypadku NzN - 4) karty.
Cytat: | Poza tym pytanko bardziej techniczne - czy nie sadzicie, ze ciągniecie po kazdego z graczy po 3 (a moze nawet 4) kart przy kazdym teście możne spowodować, ze beda one zabieraly przesadnie duzo czasu gry? |
uhm... że tak powiem: sprawdzone w warunkach kontrolnych dało pożądane rezultaty :D
A w warunkach niekontrolnych: zrobimy prawdopodobnie jeszcze crashtesty, lecz wydaje mi się, że po odrobinie wprawy nie powinno być z tym problemów. |
|
David Frost |
Wysłany: Pią 12:22, 02 Paź 2009 Temat postu: Mechanika i Testy |
|
Mechanika i testy
Mechanika karciana, karty od As (1) do 10. 10 jest maksymalnym możliwym wynikiem, 10 nie jest „przerzucalna”, ale też nie oznacza wielkiego i oszałamiającego sukcesu.
Jak zdolności wpływają na testy:
Wysokość zdolności (od 1 do 3, 4dla NzN) oznacza, ile kart ciągniemy w teście. Przykładowo: dla zdolności na 2 ciągniemy kartę, wkładamy ją z powrotem do talii i losujemy ponownie.
Brana jest pod uwagę tylko jedna karta, z najwyższym wynikiem.
W przypadku braku umiejętności związanej z testem: ciągniemy jedną kartę i odejmujemy 2 od wyniku. Wylosowanie 1 lub 2 w takiej sytuacji oznaczać może katastrofę.
Testy zwykłe:
Testowanie zdolności przeciwko otoczeniu, lub nie mogącemu się bronic graczowi. Poziom trudności testu ustala MG, gracz ciągnie odpowiednią do poziomu zdolności ilość kart, jeśli wynik testu przewyższy poziom trudności – test jest udany.
Przykład:
Jimmy McDougal, drobny złodziejaszek chce okraśc niczego nieświadomego przechodnia – Billa Evansa. Jimmy ma zdolność Ciemna Strona Miasta i specjalizację Złodziejstwo, co daje mu 2 karty do testu. Billi akurat wraca do domu z Ołowianego Zeppelina i jest pijany w sztok. Bułka z masłem (PT=4)
Jimmy ciągnie kartę: 3. Karta wraca do puli, Billi losuje ponownie: znów 3...
Teraz Jimmy powinien testowac zdolnośc: Ucieczka, jednak Redakcja Steam London nie przewidziała takiej zdolności, więc biedny Jimmy McDougal ma problem.
Testy Przeciwstawne:
Testy przeciwstawne mają miejsce, gdy dwie postaci stają naprzeciw siebie i testują tę samą, lub analogiczną zdolność. Wtedy Poziom Trudności testu nie ustala MG, lecz zależy on od wyniku testu postaci broniącej się.
Przykład:
Sir Eli Hoover staje naprzeciw Lorda Dochestera w pojedynku szpadowym. Lord Dochester ma opinię świetnego szpadzisty (Zdolność Walka Wręcz, ze specjalizacją: Szlachetna Sztuka Pojedynku, z jedną wykupioną specjalną zdolnością daje mu 3 karty), sir Hoover nie jest już tak dobry (Walka Wręcz i SSP, bez zdolności specjalnej dają mu 2 karty).
Sir Hoover naciera na broniącego się Lorda Dochestera. Wyciąga 2, następnie: 7 wynik testu: 7
Następnie/jednocześnie losuje Lord Dochester: 5, 8, 7. Wynik testu: 8, Lord Dochester obronił się przed niezbyt wyrafinowanym ciosem sir Hoovera.
Testy długotrwałe:
Mają miejsce wtedy, kiedy Bohater poświęca na jakąś czynnośc dużo czasu. Wtedy nie ma poziomu trudności jako takiego, lecz suma, którą gracz musi zgromadzic (ta suma nie zawsze musi być jawna). Wtedy każdy kolejny test oznacza pewną jednostkę czasu, jaką Bohater musi spędzic nad zadaniem. Ten czas określa MG.
Przykład
Charles York, jeden z najlepszych detektywów Scotland Yardu, bada miejsce zbrodni. Zaułek za Ołowianym Zeppelinem, tutaj znaleziono najnowszą ofiarę Doktora. Aby dokładnie przeszukac miejsce zbrodni det York musi uzyskac 25 punktów. Nie na darmo jednak uważany jest za jednego z najlepszych detektywów w mieście (Kryminalistyka ze specjalizacją Badanie Miejsca Zbrodni i co najmniej jedną wykupioną specjalizacją daje 3 karty).
Każdy test to pół godziny na miejscu zbrodni:
Test 1: karty: 9,3,5, wynik: 9
Test 2: karty: 2, 3, 3, wynik:3 (podejrzewamy brak kawy) w sumie: 12
Test 3: karty: 10,2, 8 wynik: 10, w sumie: 22
Test 4: karty: 5, 1(As), 7, wynik: 7, w sumie: 29
4 testy oznaczają 2h spędzone na miejscu zbrodni, lecz udało się znaleźc nowe dowody w sprawie Doktora!
Wszelkie wątpliwości i niejasności dotyczące mechaniki proszę zamieszczac w tym temacie, postaramy się odpowiedzec jak najszybciej i jak najpełniej.
Nie chcielibyśmy tłumaczyć mechaniki jeszcze raz przed larpem, więc jeśli ktoś ma jakiekolwiek wątpliwości, chcielibyśmy je rozwiać już teraz. |
|